Najpopularnija društvena mreža Facebook (koja broji više od dvije milijarde korisnika), ponovo je šokirala javnost. Usprkos čestim skandalima i aferama vezanih za curenje informacija, prodaju podataka, zaštitu privatnosti korisnika, lažnih novosti (fake news), čini se da Facebook ne želi oporavak imidža. Javnost je dobrim dijelom već izgubila povjerenje u ovu društvenu mrežu, a ovaj najnoviji skandal bi mogao samo pogoršati već dosta poljuljanu situaciju.

Otkriveno je da Facebook sklapa nove ugovore s proizvođačima pametnih telefona, kako bi njihova aplikacija bila predinstalirana u nove pametne telefone. No javnost je uzburkala jedna sasvim druga činjenica — korisnici neće imati mogućnosti brisanja ove aplikacije iz telefona. Najveći proizvođači kao što su Sony, Samsung i LG, koji se zasnivaju na Android operativnom sustavu, prodavati će svoje telefone s neizbrisivom Facebook aplikacijom. Ovo možemo očekivati i od operatora (kao što su Verizon i T-Mobile) koji prodaju pametne telefone.

Iz Facebook-a su poručili da će se aplikacija uistinu nalaziti na novim telefonima, ali samo kao “čuvar mjesta” za instalaciju, te da neće raditi ili prikupljati podatke dok je korisnik ne preuzme (downloaduje) iz online trgovine. Imajući u vidu sve skandale iz prošle godine (dovoljno je samo spomenuti Cambridge Analytica), teško je povjerovati u ovakva obrazloženja.

Konzumenti se moraju osvijestiti i znati svoja prava kada je riječ o online privatnosti. Mnogi su već obrisali Facebook aplikaciju iz svojih telefona u znak prosvjeda, a mnogi žele da barem imaju opciju da to urade. Upućeno je i dosta kritika Samsung-u zbog prodaje telefona sa neizbrisivom Facebook aplikacijom, upravo preko društvenih mreža.

Prazna obećanja

2018. godina je nedvojbeno bila najgora za Marka Zuckerberga i njegovu kompaniju, koja je započela (novogodišnjim) obećanjem da će popraviti Facebook. Ne samo da nije ispunio ovo obećanje, nego se čini da je više vremena i truda uloženo u zataškavanje skandala, nego u popravljanje ove društvene mreže.